Del artikel Print

Kommunikationsstrategi for klimatilpasning.dk

Styrelsen for Vand- og Naturforvaltnings kontor Vandforsyning har denne  kommunikationsstrategi for klimatilpasningsportalen.

Klimatilpasningsportalen er et væsentligt element i regeringens strategi for klimatilpasning, og har til formål at give borgere, kommuner og erhverv det bedst mulige grundlag for at tage stilling til klimaforandringernes konsekvenser.

For at opnå dette driver Vandforsyning i Styrelsen for for Vand- og Naturforvaltning klimatilpasning.dk:

1. Portalen skal være modtagerorienteret frem for afsenderorienteret. Dvs. at portalen skal levere information, der er relevant beslutningsgrundlag for brugerne.

2. Portalen skal ikke kun levere generel viden, men for så vidt muligt have mere specifik og konkret information, der i højere grad vil kunne hjælpe brugerne.

3. Portal skal formidle information ansvarligt. Dette indebærer blandt andet, at informationen skal være på et højt autoritativt niveau og at eventuelle usikkerheder skal gøres klare.

4. Interessenter og målgrupper skal inddrages i udviklingen af portalen.

Det er målsætningen for portalen, at:

1. Myndigheder, erhvervsliv, og borgere kender og bruger portalen

2. Brugerne oplever, at portalen giver dem et godt grundlag for at vurdere om - og i givet fald hvordan og hvornår - de skal tage højde for klimaændringerne

3. Brugerne oplever, at portalen er omdrejningspunkt og hovedindgang for information om klimatilpasning

4. Brugerne oplever, at portalen giver let og hurtig adgang til relevant information

5. Målgruppen bruger portalen aktivt til videndeling og erfaringsudveksling

Senest redigeret: 04-07-2016